Výroba kvalitních potravin na farmě v Netíně

15.01.2014

Jak máte velkou farmu?

V současné době máme 154 ha a 150 ks hovězího dobytka (70 dojnic, 1 býka, 6 volů a 73 jalovic). Na pozemcích pěstujemě krmivovou základnu pro naše zvířata - jetel, kukuřici, pšenici, ječmen a seno. Ze 154 ha připadá 54 ha na trvalé travní porosty a zbytek je orná půda. Tím, že máme celkem vysoké zatížení dobytčí jednotkou na ha půdy, tak máme dostatek kvalitního hnoje ke hnojení a nejsme tak závislí na průmyslových hnojivech.

 

Které výrobky z Vaší nabídky vyrábíte sami?

V roce 2007 jsme začali s jogurtem. Začínali jsme na cca 200 zpracovaných litrů denně. Dnes zpracováváme přibližně 1000 l denně na jogurty, tvaroh, sýry, nápoje, a šetrně pasterované mléko. V roce 2012 jsme začali zpracovávat i maso. V masně vyrábíme především výrobky bez rychlosoli - uzené maso a špek nakládáme na 5 neděl do 2% solného roztoku. V nabídce máme také klobásku bez rychlosoli, netínský vostřák zase obsahuje 50 % vepřového a 50% hovězího masa. Všechny potraviny, které vyrábíme mají svúj příběh a jsou něčím zajímavé. Třeba jogurt cappuccino na jeho recepturu jsme přišli náhodou, když jsme se snažili dělat ledovou kávu, ale nakonec místo ledové kávy vznikl velice dobrý a výjimečný jogurt.

 

V loňském roce, jste dostali ocenění Regionální potravina, co na to říkáte?

Jsme velice rádi že se naše výrobky pravidelně umísťují v různých soutěžích, je to pro nás povzbuzující a je to pro nás ujištění, že se ubíráme správným směrem. Máme také ocenění regionální produkt. Víme, že se na trhu vyskytuje hodně značek, jenž jsou pro zákazníky těžko čitelné či matoucí. Nicméně věřím, že se zákazníci začnou více orientovat na regionální potraviny a začnou je více kupovat, čímž podpoří i region, kde se potraviny vyrábí. My jsme třeba během posledních dvou let přibrali 17 nových zaměstnanců, mezi nimiž jsou 4 zeny po mateřské i pracovníci se změněnou pracovní schopností. Uvědomujeme si, že máme menší produktivitu práce a že naše výrobky jsou o něco dražší, ale pokud srovnáte podíl mléka v mléčných vyrobcích a podíl masa v masných výrobcích oproti konkureci, zjistíte že, na podíl masa jsou naše výrobky levnější.

 

Jakým způsobem provádíte rozvozy vašich výrobků?

Dnes prodáme již cca 60% produkce sami a cca 40 % produkce přes obchodníky. Na prodej používáme pojízdné prodejny, které jsou vhodné pro prodej chlazených výrobků. Zajíždíme do vesnic a měst, kde stojíme s pojízdnou prodejnou a zákazníci si nás najdou. Jezdíme také na farmářské trhy, které jsou poslední dobou velice oblíbené. Před Penny marketem), lidé jsou s našimi výrobky spokojeni. Rozvoz máme postavený na pravidelnosti, každý den v týdnu jezdíme na stejná místa a snažíme se vypěstovat u našich zákazníků závislost na našich produktech. Věříme, že se nám to daří díky nezaměnitelné chuti a kvalitě našich výrobků. Každý z našich zákazníků se může kdykoliv podívat na farmu v Netíně a všem to i doporučujeme, protože jsme přesvědčeni, že návštěva naší farmy na Vysočině prohlubuje důvěru v naše výrobky.

 

Které výrobky by jste doporučil a proč?

Z mléčných výrobků já osobně mám nejraději jahodový jogurt s opravdovými kousky jahod. Probiotický nápoj borůvkový mně vždy připomene čerstvě natrhané lesní borůvky. Ze sýrů mám nejraději pařené válečky z bazalkou, pro jejich jedinečnou lehce pikantní chuť. Tvaroh vyrábíme tradiční metodou bez odstřeďování a tím je lahodný a plný chuti. Z masné výroby nejčastěji jím Jurovu klobásku bez rychlosoli a když vyndáme z naší udírny netínské uzené a netínský špek také neodolám. Když si na chleba namažu králičí paštiku, jenž neobsahuje žádné škroby jsem v sedmém nebi. Veškeré naše uzeniny jsou pouze v přírodních střevech, třeba na jedno kilo králičí debrecínky jenom střívko stojí 40 Kč.

 

Co máte v plánu do budoucna?

Během dvou let jsme se tak rychle rozrostli, že se musíme zaměřit především na stabilizaci a více dopilovat rozvozy našich prodejen, protože největší náklady máme na distribuci. Některé rozvozové trasy, jenž nevychází finančně budeme muset zrušit a zase některé nové více podpořit reklamou, aby o nás vědělo co nejvíce nových potenciálních zákazníků. Je pro nás dobré, když naše výrobky chválí sami naši zákazníci a proto bychom se chtěli tímto způsobem více prezentovat v jednotlivých regionech. Na příští rok, máme jako novinku připravené zmrzliny, jejichž recepturu jsme letos doladili a můžeme už nyní prozradit, že Vás dostanou osvěžující chutí plnou ovoce.

Obsah košíku
přejít do košíku

DOPRAVA ZDARMA

PŘI OBJEDNÁVCE

NAD 1250 Kč .